Saturday, March 31, 2012

ADA APA DENGAN BULU ?

Aku tak tahu macam mana start menaip panjang-panjang macam dulu . kira senang cerita mulakan dengan Bismillah dan Salam je lah ye dak . moga-moga ada ler yang masih still dengan belog hitam ini walaopon url dah berukar daripada kurang matang kepada yg lebih berjenama *pon boleh . 




berbalik kepada masalah problem kita diatas yakni ada apa dengan bulu . sebelum itu mohon para pembaca tidaklah terlalu kuning fikirannya kerna sebab musabab kuning itu sendiri adalah lambang kepada BERSIH :p
okaylah sebenarnya aku tetiba teringat orang dulu-dulu kata kalao bulu kening kita duduk dekat-dekat ,bercantum sikit2 kedua-duanya maknanya jodoh nya pon orang dekat2 jua .ohya sebelum itu nak explain la sikit benda ni memang aku ingat sebab berkaitan dengan jodoh kita, bukan apa menda macam ni kira macam tips tips utk masa depan -.- 


point kedua plak . kalao bulu kening jauh jauh , tengah2 tu macam longkang kosong , orang kata jodohnya pon dpt orang jauh2 .oh yang pasti bukan disebabkan kikisan bulu bulu kening yang sememangnya haram tapi memang dah natural dia jauh beribu batu. macam mak aku, aku tengok bulu kening dia jauh , ayah aku pon sama jauh jugak.end up mak aku yg dari selatan johor boleh bergabung tenaga dengan ayah aku nun jauh di utara penang dan tadaaa lahirlah anak-anak comel macam aku ni . hikhik
dan apa yang pasti tak kira betapa jauhnya kutub utara kutub selatan mereka duduk ,merka berdua adalah role model dan idola saya sepanjang zaman skarang :) 


ye ye sebenarnya point utama disini bukan nak mengajak para pembaca percaya dengan ramalan bulu kening yang tak berapa nak betol nun. benda macam ni bukan boleh percaya sangat dan boleh membawa kepada syirik kalao kita terlalu taksub ikut sampai nak ukur berapa cm bulu kening kita untuk tahu betapa jauhnya jodoh kita tu. hendaklah diingatkan bahawasannya mati dan jodoh itu kn ada di tangan Allah .Allah jua yang berhak menentukan :)


kesimpulannya essay saya hari ini , berapa jauhkah bulu kening anda ? ekeke
p/s lebih matang rasanya saya sekarang ini :p

5 kesian kat saya:

syakirahmn said...

haha.

ada jugak dengar pasal benda ni. memandangkan kening bersambung sikit, so macam take note jugak la konon jodoh dkt.

tp setahu kte la yg kening cantum2 ni lah dok kawen dgn org jauh. haa,camne nk ckp.


:D

husnaradzi said...

itu la pasal bukan boleh pecaya sangat menda camni . boleh buat gurauan je boleh la . kehkeh

kdg2 kening punya jauh tapi jodoh ntah2 belakang rumah je . heheh

Akim Iqbal said...

hikhik

uncle gedek said...

tips bubu kening uncle tak tahu...

tapi tips bulu ketiak uncle tahu la...

haha

Fatin Farhana Binti Ramli said...

tak tau la kening jauh macam mane .. tapi harap harap jodoh dekat .. senang nak balik raya .. HIKHIK

buat apa kat sini

saya masih si separa matang

Powered by Blogger.

give em love !